Call Recorder

Een call recorder is een apparaat of systeem voor het opnemen (recording) van telefoongesprekken (calls). Een call recorder zorgt ervoor dat de opgenomen gesprekken veilig opgeslagen worden in een archief, en dat de gesprekken tevens eenvoudig en snel terug te vinden zijn vanaf de call recorder.

Waarom call recorder?

Een call recorder wordt tegenwoordig binnen veel organisaties gebruikt. Er zijn verschillende redenen waarom een call recorder een toegevoegde waarde levert in een organisatie. Een call recorder legt selectief enkele of automatisch alle telefoongesprekken vast, zodat belangrijke gesprekken met bijvoorbeeld afspraken en overeenkomsten bewaard blijven op de call recorder. De call recorder zorgt er voor dat onduidelijkheden over gemaakte overeenkomsten en afspraken worden voorkomen. Een gesprek kan met de call recorder altijd teruggeluisterd worden, zodat er geen twijfel over de gemaakte afspraak kan bestaan. Een andere reden waarom organisaties een call recorder aanschaffen is voor trainingsdoeleinden. Medewerkers die veel telefoneren kunnen m.b.v. de opnamen van een call recorder beoordeeld en getraind worden, zodat de kwaliteit van de medewerker hoog blijft. Een andere reden waarom bedrijven een call recorder aanschaffen is om snel een laatste telefoongesprek terug te luisteren vanaf de call recorder, in geval van bijvoorbeeld een bommelding of een dreigement.

Hoe kom ik aan een call recorder?

Een call recorder is een systeem dat niet overal te verkrijgen is. Tevens zijn er verschillende call recorder oplossingen te verkrijgen. Er zijn call recorders die aan te sluiten zijn op een enkel telefoontoestel. Ook zijn er call recorders voor meerdere toestellen binnen organisaties. Om voor u de juiste call recorder oplossing te vinden kunt u het beste een call recorder specialist benaderen (klik hier voor een specialist in call recorders), die u adviseert en ervoor zorgt dat u uw gewenste call recorder oplossing zult vinden.